Uzyskaj dowód osobisty

Urząd Miejski w Karczewie
05-480 Karczew, ul. Warszawska 28
telefon: +48 22 780 65 16 fax: +48 22 780 65 36
Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego

Wymagane wnioski

-

Wymagane załączniki

W przypadku wniosków składanych przez internet dołącz kolorowe zdjęcie w formie elektronicznej o:

-rozdzielczości minimalnej 492 x 633 piksele 

-wielkości maksymalnej do 2,5 MB,

-tak, aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość),

  • dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport – jeśli masz,

jeśli jesteś osobą, która uzyskała polskie obywatelstwo – dokument podróży (na przykład paszport) lub inny dokument stwierdzający tożsamość,

Jednostka odpowiedzialna Urząd Miejski w Karczewie
Dokumenty do wglądu
Formularze papierowe -
Formularze na Portalu eObywatel
Formularze ePUAP
  1. Wniosek o dowód
Opłaty

Usługa jest bezpłatna.

Termin załatwienia sprawy

Maksymalnie 30 dni od dnia złożenia wniosku, gdy został złożony osobiście, natomiast w przypadku złożenia wniosku przez internet maksymalnie 30 dni licząc od dnia zgłoszenia się wnioskodawcy do organu gminy i zakończeniu procesu wnioskowania. Termin ten może się wydłużyć w szczególnych przypadkach – poinformuje cię o tym urzędnik.

Tryb odwoławczy
Opłata za odwołanie
Uwagi

Jeśli składasz wniosek przez internet, musisz uzupełnić go o odciski palców i wzór podpisu. Dane te zostaną pobrane w urzędzie i umieszczone w dowodzie osobistym.

  1. Na wizytę w urzędzie masz 30 dni od złożenia wniosku przez internet. Po tym terminie twój wniosek nie zostanie zrealizowany (pozostanie bez rozpoznania)
  2. Jeśli przebywasz za granicą, złóż wniosek po powrocie do kraju. Wniosku nie złożysz w konsulacie. 

 

Jak odbierzesz dokument

Dowód odbierasz w urzędzie, który wybierasz, kiedy wypełniasz wniosek. Przy odbiorze pokaż dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport – jeśli masz. Osoby, które uzyskały polskie obywatelstwo, powinny przedstawić dokument podróży (na przykład paszport) lub inny dokument stwierdzający tożsamość.

Jeżeli wiesz, że nie będziesz mógł odebrać dowodu osobistego z powodu niepełnosprawności lub ciężkiej choroby, to zgłoś zamiar złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego w Powiatowej Mobilnej Stacji Urzędnika w Otwocku. Wówczas urzędnik odwiedzi cię w miejscu, w którym przebywasz i zapewni ci odbiór dowodu osobistego

Dowód możesz odebrać w miejscu, w którym przebywasz, jeśli jest ono w gminie, która przyjęła wniosek.

Podczas odbioru dowodu z warstwą elektroniczną (e-dowodu), możesz ustalić kody PIN:

  • do certyfikatu uwierzytelnienia – 4-cyfrowy kod PIN 1,
  • do podpisu osobistego – 6-cyfrowy kod PIN 2 (jeśli we wniosku zaznaczono odpowiednie pole).

Możesz też to zrobić później, w dowolnym urzędzie gminy.

Razem z e-dowodem dostaniesz kod PUK do niego. Możesz też nie odebrać kodu. Kod będzie czekał na ciebie w urzędzie, który wydał twój dowód.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kodzie PUK lub kodach PIN,
na przykład jak je później zmienić, przeczytaj informacje na e-dowod.

 

Jak sprawdzisz, czy dokument jest gotowy

Możesz to zrobić wygodnie przez internet – wystarczy, że podasz numer wniosku.

Sprawdź, czy twój dowód osobisty jest gotowy.