Wymeldowanie z pobytu czasowego

Urząd Miejski w Karczewie
05-480 Karczew, ul. Warszawska 28
telefon: +48 22 780 65 16 fax: +48 22 780 65 36
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Wymagane wnioski
  1. Kliknij przycisk Wymelduj się.
  2. Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl.
  3. Wybierz sposób logowania.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Kliknij Dalej, a potem Podpisz i wyślij
  6. Jeśli wymeldowujesz siebie lub własne niepełnoletnie dziecko, przy którego danych w rejestrze PESEL wpisano twój numer PESEL, wyświetli się komunikat o wymeldowaniu. Informację
    o wymeldowaniu otrzymasz na swoją skrzynkę Mój Gov (ePUAP). 
    Jeśli wymeldowujesz własne dziecko, przy którego danych
    w rejestrze PESEL nie wpisano twojego numeru PESEL
    lub działasz jako pełnomocnik, opiekun prawny lub faktyczny innej osoby wymeldowanej, wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany do urzędu. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP). Urzędnik wymelduje tę osobę gdy tylko otrzyma twoje zgłoszenie. 

Nie otrzymasz z urzędu zaświadczenia o wymeldowaniu. Jeśli potrzebujesz dokumentu, który potwierdza twoje dane meldunkowe – skorzystaj z usługi Pobierz dokument o zameldowaniu.

Jeśli potrzebujesz dokumentu, który potwierdza dane meldunkowe osoby, w imieniu której zgłaszasz wymeldowanie, wystąp do urzędu o wydanie zaświadczenia. 

Wymagane załączniki
  • login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy (lub dane i narzędzia do innego sposobu logowania na profil zaufany). Jeśli jesteś obywatelem polskim – możesz też użyć
    e-dowodu, jeśli masz w nim certyfikat podpisu osobistego;
  • jeśli zgłaszasz wymeldowanie w imieniu innej osoby – dokument, który potwierdza uprawnienie do działania w jej imieniu
    (np. pełnomocnictwo lub dokument, który potwierdza, że jesteś opiekunem prawnym lub faktycznym). Jeśli w rejestrze PESEL przy danych twojego niepełnoletniego dziecka jest wpisany twój numer PESEL, system sam sprawdzi dane i pokieruje cię do właściwej usługi.
Jednostka odpowiedzialna Urząd Miejski w Karczewie
Dokumenty do wglądu
Formularze papierowe -
Formularze na Portalu eObywatel
Formularze ePUAP
  1. Formularz ePUAP
Opłaty

Usługa jest bezpłatna.

Termin załatwienia sprawy

Jeżeli wymeldowujesz siebie lub własne niepełnoletnie dziecko, przy którego danych w rejestrze PESEL wpisano twój numer PESEL, od razu otrzymasz informację o wymeldowaniu (czynność jest realizowana bez udziału urzędnika).

W przypadku, gdy reprezentujesz inną osobę urzędnik wymelduje ją od razu gdy otrzyma twoje zgłoszenie.

Tryb odwoławczy
Opłata za odwołanie
Uwagi

Kiedy składasz dokumenty

Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca zameldowania
na pobyt czasowy. Możesz wymeldować się podczas meldowania
w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Skorzystaj z usługi Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Urzędnik zamelduje cię wtedy w nowym miejscu i automatycznie wymelduje
z poprzedniego

Problem z wymeldowaniem – co robić

Może zdarzyć się, że osoba zameldowana w nieruchomości, której jesteś właścicielem lub posiadasz do niej inny tytuł prawny do lokalu, opuściła miejsce pobytu, jednak się nie wymeldowała. Co możesz zrobić?

  • Poinformuj o tym na piśmie urząd gminy, na terenie którego położona jest nieruchomość.
  • Pokaż w urzędzie dokument, który potwierdza twój tytuł prawny do lokalu, np. wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu.

Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i ustali, czy osoba opuściła  nieruchomość, w której jest zameldowana. Jeżeli tak – wyda decyzję o jej wymeldowaniu.