Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

Urząd Miejski w Karczewie
05-480 Karczew, ul. Warszawska 28
telefon: +48 22 780 65 16 fax: +48 22 780 65 36
Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego 

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej

Wymagane wnioski
  1. Kliknij przycisk Zamelduj się.
  2. Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl.
  3. Wybierz sposób logowania.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Jeśli meldujesz siebie lub swoje niepełnoletnie dziecko, po wpisaniu danych system pokieruje cię do właściwej usługi. 
    • Jeśli dane są zgodne z księgą wieczystą, system zamelduje cię automatycznie od razu po wysłaniu zgłoszenia. Zaznacz, jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Jeśli system melduje cię automatycznie, zaświadczenie jest bezpłatne i otrzymasz je na skrzynkę Gov (ePUAP).
    • Jeśli dane nie są zgodne z księgą wieczystą 
      lub meldujesz inną osobę – dołącz odpowiednie dokumenty. Zostaną one ocenione przez urzędnika (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować). Jeśli zaznaczysz, że chcesz dostać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, dołącz potwierdzenie płatności za zaświadczenie. Możesz też wybrać, w jaki sposób chcesz je dostać: pocztą, osobiście czy elektronicznie na ePUAP. Informację o opłatach za zaświadczenie znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
    • Podpisz i wyślij zgłoszenie. Potwierdzenie otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP.
Wymagane załączniki
  • dane logowania do profilu zaufanego i telefon komórkowy. Jeśli jesteś obywatelem polskim – możesz też użyć e-dowodu, jeśli masz w nim certyfikat podpisu osobistego;
  • jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – numer księgi wieczystej tego lokalu. Jeśli dane nie będą zgodne z danymi w księdze wieczystej, zobaczysz komunikat, że nie możesz skorzystać z automatycznego zameldowania, a twoje zgłoszenie zostanie wysłane do urzędu. W takim przypadku dołącz JEDEN z dokumentów elektronicznych, który potwierdzi, że masz tytuł prawny do lokalu, na przykład:  
  • jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – dołącz dokument elektroniczny:
    • oświadczenie właściciela lub innego podmiotu, który
      ma tytuł prawny do mieszkania i potwierdza twój pobyt w lokalu,
    • dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Jeśli nie masz dokumentów w formie elektronicznej, dołącz
ich odwzorowanie cyfrowe, na przykład skany.

Jeśli meldujesz inną osobę, musisz mieć dodatkowo:

  • dokument, który potwierdza, że masz uprawnienia do działania w jej imieniu (np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki, oświadczenie, że opiekujesz się osobą niepełnoletnią lub niepełnosprawną i macie to samo miejsce pobytu).
Jednostka odpowiedzialna Urząd Miejski w Karczewie
Dokumenty do wglądu
Formularze papierowe -
Formularze na Portalu eObywatel
Formularze ePUAP
  1. Formularz ePUAP
Opłaty

Usługa zameldowania jest bezpłatna.

Zaświadczenie o zameldowaniu:

  • na pobyt stały – bezpłatne,
  • na pobyt czasowy –  17 zł (bezpłatnie tylko wtedy, gdy system melduje cię automatycznie),

każde kolejne zaświadczenie, na przykład gdy zgubisz zaświadczenie wydane przy zameldowaniu, kosztuje 17 zł.

Termin załatwienia sprawy

Jeśli meldujesz siebie lub swoje niepełnoletnie dziecko i dane są zgodne z księgą wieczystą, w której widniejesz ty lub dziecko – od razu otrzymasz informację o zameldowaniu (bez udziału urzędnika).

Jeśli twoje dane lub dziecka nie są zgodne z księgą wieczystą lub meldujesz inną osobę i dołączysz wszystkie potrzebne dokumenty – urzędnik zamelduje cię lub tę osobę od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.

Jeśli do formularza załączysz cyfrowe odwzorowania dokumentów – urzędnik może poprosić cię o ich oryginały i zamelduje cię dopiero po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości.

Tryb odwoławczy
Opłata za odwołanie
Uwagi